Бала мектепке бара бастағанда, оның тамақтануына қойылатын талаптар өзгереді, өйткені мектеп оқушылары өте үлкен психологиялық және ақыл-ой жүктемелеріне жақын келеді. Соныменқатар, көптегенбалалар спорт секцияларына қатысады. Соныменқатар, дене белсенді өсуді жалғастыруда, сондықтан мектепжасындағы баланың тамақтануына әрқашан жеткілікті назар аударукерек. 7 жастан асқан балаларға қандай өнімдер қажет екенін, оқушыоларды күнделікті қанша мөлшер деқолдануы керек және осы жастағы балаға мәзір құрудың ең жақсы әдісі туралы қарастырайық.
Мектеп жасындағы балалардың тамақтануының негізгінюанстары:
* Күн ішінде баланың энергия шығынын жабу үшін тамақпенбірге калория көп болуы керек.
* Оқушының рационы алмастырылмайтын және алмастырылатыннутриенттер бойынша теңгерілуі тиіс. Мұны істеу үшін оны мүмкіндігінше әр тараптандыру ұсынылады.
* Баланың денесінің жеке ерекшеліктерін ескеру маңызды.
* Оқушы баланың рационындағы ақуыздардың кем дегенде 60%-ы жануарлардан алынатын өнімдерден алынуы керек.
* Оқушы үшін тамақпен бірге алынатын көмірсулардың мөлшеріақуыз немесе май мөлшерінен 4 есе көп болуы керек.
* Баланың мәзірінде тәттілермен ұсынылған жылдам көмірсуларбарлық көмірсулардың 10-20% құрайды.
* Баланың үнемі тамақтануы үшін тамақтану режимінің болуымаңызды.
* Оқушының рационына нан, картоп, жарма кіруі керек. Балағаарналған ұн өнімдері ұнтақталған ұнға дайындалуы керек.
* Бала аптасына бір-екі реет балық жеуі керек. Сондай-ақ, оқушының апталық мәзірінде кемінде бір реет қызыл ет болуы керек.
* Мектеп жасындағыбалаға бұршақты өнімдерді аптасына 1-2 ретжеуге кеңес беріледі.
* Күн сайын баланың рационында көкөністер мен жемістердің бес порциясы болуы керек. Бір порция-апельсин, алма, банан немесебасқа орташа жеміс, 10-15 жидек немесе жүзім, екі кішкентай жеміс(өрік, қараөрік), 50 г көкөніс салаты, бір стақан шырын (тек табиғишырын ескеріледі), бір ас қасық кептірілген жемістер, 3 ас қасық.қайнатылған көкөністер.
* Бала күн сайын сүт өнімдерін тұтынуы керек. Үш порция ұсынылады, олардың біреуі 30 г ірімшік, бір стакан сүт, бір йогурт болуы мүмкін.
* Тәттілер мен майлы тағамдар, егер олар пайдалы және сапалытағамдарды алмастырмаса, оқушының рационында рұқсат етіледі, өйткені печенье, торттар, вафли, фри және басқа да ұқсас өнімдердедәрумендер мен минералды компоненттер өте аз.
* Синтетикалық тағамдық қоспаларды, сондай-ақ дәмдеуіштердітамақпен бірге қабылдауды азайту керек.
Таңғы ас пен түскі ас еңжігерлі және күнделікті калориялардыңшамамен 60% -ын қамтамасыз етуі керек. Бала ұйқыға кетерден екісағат бұрын кешкі ас ішуі керек.
Сапалы тамақтану балалардың оқу қабілеті мен денсаулығыннығайтады. Тамақтану интеллектуалды дамуға және оқу қабілетінеәсер ететіндіктен, дұрыс тамақтану-бұл мектептегі жақсы үлгерімніңқажетті шарты. Зерттеулер көрсеткендей, сапалы тамақтанатынбалалар тестілеу кезінде отбасыларының материалдық жағдайынажәне мектеп деңгейіне қарамастан жоғары баға алады. Керісінше, ертебалалық шақта пайда болған қоректікз аттардың жетіспеушілігі оқуқабілетіне, мектепте болу ұзақтығына, шоғырлану қабілетіне жәнеұқыптылыққа әсер етуі мүмкін. Қоректік заттардың жетіспеушілігібар балалар IQ тестілеуінен және нақты ақпаратты білуден арнайытаңдалған салыстыру топтарындағы балаларға қарағанда төмен балл алады.
Сонымен, қорыта келе, балалардың тамақтануын ұйымдастыруға арналған негізгі ұсыныстардың бірі: баланы күшпен тамақтандырмаңыз! Балалар ағзасы қоректік заттар мен калориялардың оңтайлы қажеттіліктерін дербес анықтай алады.