Биыл еліміздегі білім саласындағы үздік жоба саналатын«Білім-инновация» халықаралық қоғамдық қорының құрылғанына 30 жыл толып отыр. Мерейтойға орай қорбасшылығы журналистер мен блогерлерге арнап пресс-тур ұйымдастырды.
Қор еліміздегі білім беру саласында сапалы білім мен саналы тәрбие үрдісін қалыптастыра отырып, құндылықтарға негізделген дәстүрлі әрі халықаралық озықтәжірибелерге сүйеніп, жаһандық дәуірдегі бәсекегеқабілетті тұлға қалыптастыруды мақсат тұтады. Сондай-ақтиімді басқару тәсілі арқылы ел аумағында 32 «Білім-инновация» лицей-интернатын, 1 колледж, Spectrum халықаралық балабақшасын, 8 жекеменшік мектеп пен SDU университетінің негізін қалады.
Қор басшысы Дархан Өтенің айтуынша, білім-инновациялық лицейлері ауылдық жерде тұратын балаларғаоқуға мүмкіндік беріп отыр. Қазір лицейде оқитыноқушылардың шамамен 30 пайызы ауыл балалары.
– Бұл лицейлер негізінен 7-11 сыныптар арасынқамтиды. 7-сыныпта біз бүкіл Қазақстан бойынша емтиханөткіземіз. Бұл емтиханның ерекшелігі балалардыңзеректігін, интеллектуалды қабілетін, сауатты ойлай білуқабілеттерін тексереді. Бүкіл Қазақстанда – қалаорталықтарында және ерекшелігі ауылды жердегі балаларғамүмкіндік беру үшін әрбір ауданға барып, емтиханөткіземіз. Осылайша емтиханға жыл сайын 30 мыңнанастам оқушы қатысады. Олардың ішінен тек 1800 оқушынықабылдап аламыз. Ауыл мен қаланың алшақтығын жоюмақсатында ауылдағы балаларға квота бөлеміз. Негізінен 10 пайыз ауыл балаларына және 15 пайыз осал топ иелерінеквота беріледі. Лицейде білім алып жатқандардың 30 пайызға жуығы ауыл балалары, – деді Дархан Өте.
Лицей – негізінен оқыту тілі қазақ тіліндегімамандандырылған білім беру ұйымы болғанымен, жаратылыстану-математикалық цикл бағытындағы пәндертолық ағылшын тілінде өткізіледі. Сонымен қатар білімалушылар лицейді бітірген соң, қазақ, орыс, ағылшын, түріктілдерін де меңгеріп шығады. 30 жыл ішінде лицейдің озатоқушылары халықаралық деңгейде 4 558 медаль, республикалық деңгейде 5 142 медаль, жалпы саны 27 593 медаль жеңіп алған, ал өңірлердегі оқу орны бірнеше ретГиннестің рекордтар кітабына енген лицейдің адамикапиталдың дамуына қосқан үлесі орасан зор.
Ал NurOrda мектеп-лицейінің директоры СелманШимшек журналистер мен блогерлерге оқу орнының ішінтаныстырып, білім ордасының ерекшелігін айтып берді.
– NurOrda мектеп-лицейі 2007 жылы ашылды. Бұл – қордың алғашқы жекеменшік мектебі. Қазір жекеменшікмектептер арасында ең танымалы десек те болады. Біздежылына шамамен 700-800 оқушы емтихан тапсырады. Қазақ тілі, ағылшын тілі және математика тереңдетіліпоқытылады. Мектебімізде қазақ тіліне 75 пайыз басымдықберілген. Жалпы әлем бойынша жоғары стандарттарға сайкелетін 700 мектеп бар. Қазақстанда 10-ға жуық мектеп солстандартқа сай келеді. Оған ену үшін қойылатын талаптарөте жоғары. Біз соның 90 пайызын орындадық. Ендіқорытындысын күтіп отырмыз, – дейді мектеп директоры Селман Шимшек. Қорға енетін келесі білім ордасы – Spectrum халықаралық мектебі. Мектеп директоры ЕрханАбдулдаевтың айтуынша, Spectrum халықаралық мектебіжергілікті және шетелдік азаматтар үшін жоғары білім беру стандартын ұсынады. Мұнда шамамен 28 ұлттың баласыоқиды. 14 елден мамандар келіп жұмыс істейді. 45 пайызышетелдік мамандар.
– Біздің мектептің айырмашылығы мемлекеттікмектептерде оқу маусымы 34 апта болса, бізде 37 апта. Демалыстар мен оқу кезеңі мемлекеттік мектептерменсәйкес келмеуі мүмкін. Біз сабағымызды тамыз айынанбастаймыз, – деді мектеп директоры Ерхан Абдулдаев.
Баспасөзге арналған турдың соңында дарынды ер балаларға арналған «Білім-инновация» лицей-интернаты» ғимараты таныстырылды. Мектеп директоры Руслан Сихымбековтың айтуынша, 30 жылда «Білім-инновация» лицей-интернатын 1832 түлек бітірген.
Лицей түлектері 30 жылға жуық уақыт аралығындахалықаралық білім сайыстарында еліміздің көк Туынжелбіретіп, қазақстандық білім мәртебесін арттыруға өзүлесін қосып келеді. Оның жарқын дәлелі – лицейдің 2003 жылдан бастап осы күнге дейін үздіксіз «Ең үздіколимпиадалық мектеп» марапатына ие болуы. Бұлмарапатқа жетуде «БИЛ-дағы» «Әлем педагогы» атағыныңиегері, Гиннестің рекордтар кітабына енген, білімсаласындағы көптеген мемлекеттік награда иесі, республикаға танымал математик Муаммер Гульдің орныерекше. Лицейде Муаммер Гуль сынды ұстаздар өте көп. Ұстаздарға барлық жағдай жасалғандықтан және басқаруменеджменті тиімді жолға қойылғандықтан болар, мұндағымұғалімдер таңнан кешке дейін алаңсыз жұмыс істейді. БАҚ өкілдерімен кездесу барысында Муаммер Гуль «олимпиаданың» философиялық ұғымына талдау жасапберді.
– «Олимпиада дегеніміз не? Көпшілігіңіз оны жарыс, бәйге деп айтуыңыз мүмкін. Меніңше, олай емес. Ол – өмірһәм терең ой. Ал терең ойлау үшін адамға не керек? Қызығушылық керек. Ал қызығушылық үшін не керек? Әрине, махаббат керек. Бала өзі істейтін дүниені жақсыкөруі керек. Сонда ғана нәтиже болады. Ал мен солбалалардың математикаға деген махаббатын оятуғатырысамын. Адам ақылды болуы керек. Ақылды адам ғанаөмірдің кез келген сәтінен, жасаған дүниесінен максималдыдеңгейде ләззат алады, ләззат ала отырып, өмірді сүйеді, –деді математик Муаммер Гуль.
Талапты мұғалім Муаммер Гульдің шәкірттерініңқызығушылығы мен қабілетін ашудағы шеберлігінің сыры өмірді қарапайым мектептегі мұғалімдердей емес, өзгешетүсінетіндігінде секілді. Өйткені шәкірттерді терең ойлауғабаулу арқылы өмірге деген құлшынысын оятып, оны сүйебілуге және сүре білуге үйретудің жөні бөлек.
Сонымен қатар БИЛ-дың тәрбие саласында да жеткенжетістігі көп. Себебі мұнда көптеген ізгі идеяларды жүзегеасыратын игі іс-шаралар өтіп тұрады. Дәлірек айтсақ, адамиқұндылықтарға негізделген білім берудің арқасындақарттарға, арнайы білім беру ұйымдары балаларына, ардагерлерге оқушылардың қатысуымен көмек беріледі. Астанадағы БИЛ директоры Руслан Сихымбековтыңайтуынша, лицей мемлекеттік мекеме болғандықтан, қаржыкөзі аз. Сондықтан түлектер өз тарапынан қолдау білдіріп, оқу орнына үнемі қаржылай көмек көрсетіп отырады екен.
Шәкірттерінің білім шырағын жаға білу мен оқуға дегентерең құлшынысын қанаттандырудың нәтижесі болса керек, БИЛ түлектері әлемнің «ТОП-10», «ТОП-100» қатарындағыалдыңғы қатарлы ЖОО-да оқиды. Атап айқанда, АҚШ, Оңтүстік Корея, Ұлыбритания, Жапония, Қытай, Канада, Сингапур, Гонконг, Малайзия, Түркия және Еуропаелдерінде білім алады. Cоның ішінде ҰлыбританиядағыОксфорд пен Кембридж университетінде, ОңтүстікКореядағы ЮНИСТ техникалық университетінде, АҚШ-тағы Солтүстік Америка мен Массачусетс технологиялықуниверситетінде де білім алады.